Ilja in Nova Scotia, Canada

Aanmelding, geaccepteerd en plaatsing!!!

Hoi allemaal,

Zoals een aantal van jullie wel weten ga ik aankomend schooljaar een jaar High School volgen in Nova Scotia, Canada. Omdat ik het heel leuk zou vinden om na mijn reis al mijn belevingen en ervaringen terug te kunnen lezen, ga ik proberen deze blog bij te houden. En natuurlijk zodat jullie mij allemaal kunnen gaan volgen. (Als je dus op de hoogte wilt blijven van mijn blogs, moet je even je emailadres achterlaten zodat je automatisch een melding krijgt wanneer ik een nieuwe blog heb geplaatst!) Ik ben ook van plan om foto's toe te voegen, dus die zullen ook hierop verschijnen.

Ik ben 26 september 2015 met mijn vader naar de infobijeenkomst van Travel Active geweest om even te kijken wat het High School programma nou eigenlijk inhield, en wij waren eigenlijk gelijk heel erg enthiousiast. 23 oktober mocht ik mij dan eindelijk inschrijven en 26 oktober kreeg ik mijn aanmeldingspakket binnen via de mail. Ik moest een heel formulier invullen met allemaal informatie over mijzelf, een brief aan mijn toekomstige gastgezin schrijven en een fotocollage maken. Ook werd ik uitgenodigd voor de interviewbijeenkomst op 22 december waar ik een interview in het Engels moest afleggen en waar mijn moeder nog wat extra informatie over het programma kreeg. Tijdens het interview werden er allemaal vragen over je verwachtingen gesteld zodat de organisatie kon beoordelen of je een goed beeld had bij wat je te wachten stond. Deze indrukken werden samen met je aanmeldingspakket naar de Canadese partnerorganisatie gestuurd die gingen beoordelen of je deel mocht nemen aan het programma.

7 januari kreeg ik dan ook te horen dat ik geaccepteerd was voor het programma en ik was heel erg blij, want nu ging de organisatie op zoek naar een school en gastgezin. Ik wist al dat het minimaal drie maanden zou gaan duren, dus ik zat in spanning af te wachten.

21 april, een half jaar nadat ik me had aangemeld, kreeg ik een belletje van Travel Active dat er een gastgezin en een school voor mij gevonden was. Ik was heel erg blij, want nu begon het pas echt! Ik kom op Avon View High School in Windsor en ik ga wonen in het dorpje Rawdon. Mijn gastgezin bestaat uit een vader (Tim), een moeder (Valerie) en twee gastzussen van 20 en 23, Kasey en Erin. Zij hebben een hobbyboerderij met 5 honden, 2 katten en 3 kittens, een geit en 4 paarden. Klinkt allemaal super leuk en het lijken mij super aardige mensen, dus ik zie er naar uit om ze in het echt te ontmoeten.

Nu nog mijn examens maken en slagen, en dan naar CANADA!!!!

xoxo Ilja

Reacties

Reacties

Tante 10

Hey Ilja,

Wat spannend allemaal!!
Je gaat vast een mooie tijd daar beleven.
We gaan je volgen!
Heel veel succes met je examen!
Groetjes Ome Rob en tante 10

Rinus en Sonja Kannegieter

Nu kan het aftellen gaan beginnen en wat een geluk dat er ook paarden zijn. Hopelijk zijn het geen werkpaarden maar een paar waar je op kan rondrijden.

Gerlinde Van der Velden

Spannend allemaal Ilja. Eerst veel succes met je examens en daarna heel veel plezier aan de andere kant van de oceaan.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active