Ilja in Nova Scotia, Canada

GESLAAGD? en PDO-dag Travel Active

Hoi allemaal,

Het is alweer bijna 2 maanden geleden dat ik een blogpost heb geschreven, en het werd ook weer eens tijd, want er zijn de afgelopen maanden wel een aantal dingen gebeurd.

Ten eerste heb ik natuurlijk op 16 juni de uitslag van mijn examens gehad, en ik had het niet helemaal verwacht, maar ik ben GESLAAAAGD!! Uitendelijk had ik redelijk goede cijfers voor mijn doen en ik was blij dat ik me nu helemaal op Canada kon focussen zonder stress van mijn school in Nederland te hebben.

Ten tweede heb ik op 18 juni de PDO- dag van Travel Active gehad. Dit was de laatste (verplichte) voorbereidingsbijeenkomst voor de studenten. We kregen de laatste informatie en tips van de organisatie en er waren een aantal oud- studenten (sommige met ouders) aanwezig die vertelden over hun ervaringen. Ik vond vooral dit gedeelte interessant, omdat iedereen het echt heel anders heeft beleefd en je natuurlijk een beetje indrukken krijgt van hoe het nou echt gaat zijn daar. Ook zijn er foto's gemaakt die ik onder het kopje foto's heb geplaatst! (dus als je die wilt zien kan je die daar bekijken :p)

Ook heb ik de informatie van mijn vliegreis gekregen. Ik wist al wanneer ik zou vertrekken, namelijk op 3 september, maar natuurlijk nog niet hoe laat etc. Ik had gelijk ook even een mailtje naar mijn begeleider in Canada gestuurd, en zij had mij gevraagd of ik de vluchtinfo naar haar wilde sturen en ik had wat informatie gevraagd over de vakken die ik op mijn High School kan volgen. Hierna mocht ik van haar gelijk mijn vakken uitkiezen, dus dat heb ik ook gedaan. Ook heb ik te horen gekregen dat ik in grade 12 ben geplaatst, dus dat betekent dat ik waarschijnlijk ook prom en graduation mee ga maken, wat natuurlijk super leuk is!

Ik heb al best veel contact met mijn gastgezin, en dan vooral met mijn gastmoeder die echt heel aardig is, dus ik kan echt niet meer wachten om daar heen te gaan.

Het duurt nu nog 68 dagen tot ik naar Canada vertrek, en ik verwacht dat er hiervoor nog 1 of 2 blogs online komen, dus als je op de hoogte gehouden wilt worden, laat dan even je emailadres achter in het balkje rechts!

Maar eerst nog even vakantie vieren en mijn afscheidsfeestje komt er ook nog aan natuurlijk.

xoxo Ilja

Reacties

Reacties

Trea

Ja, wat een organisatie. Er komt heel veel bij kijken. Niet alleen voor jou, maar ook voor ons als ouders. Hoera geslaagd en volgt nu je diploma uitreiking en je feestje thuis. Het is bijna zover en je kan niet wachten tot je daar bent. Je treft hele leuke gastouders en je kan zelfs je hobby (paarden) blijven uitvoeren. Dikke kus Mama

Maritka

Hoi Ilja, ik vind het leuk om je avonturen te volgen. Als ik 35 jaar jonger was nou dan wist ik het wel ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active