Ilja in Nova Scotia, Canada

Kamp, walvissen en cross country?

Hoi iedereen,

Ik wilde weer even een update geven, omdat ik de afgelopen weken weer leuke dingen heb gedaan die ik met jullie wil delen.

Volgens mij heb ik nog helemaal niet verteld welke vakken ik volg in het eerste semester, maar ik heb Law, PE leadership, art en drama. School is hier zo veel makkelijker dan in Nederland, Ik heb er al een law toets op zitten, en alles was multiple choice, ik had maar drie open vragen. Deden ze dat ook maar in Nederland, dat had alles een stuk makkelijker gemaakt haha :')

Ook heb ik er al twee trips op zitten, namelijk de internationals camp, waar ik alle internationals heb gezien die in dezelfde regio zitten. We hebben allemaal leuke activiteiten gedaan zoals kanoen en boogschieten. Ook hebben we hier alle regels weer te horen gekregen van onze school coordinator. Het was een heel leuk kamp.

Een paar dagen na dit kamp, ging ik weer weg, maar dit keer met mijn PE leadership klas. Het was een campingtrip van vier dagen lang en we hebben zo veel leuke dingen gedaan! We hebben geziplined, we hebben een kano trip gemaakt naar een eiland waar we uiteindelijk ook geslapen hebben, we hebben in een boom geklommen, etc. De eerste nacht hebben we in een tipi geslapen, de tweede nacht op het eiland in een tent, en de derde dag hebben we in een huisje geslapen. We hadden geen mobieltjes, wat de trip alleen maar leuker maakte omdat niemand de hele dag op z'n telefoon kon zitten. Het was bijna een soort survival camp haha

Ik heb ook al meegemaakt hoe het is om door de politie aangehouden te worden hier, mijn schoolbus werd namelijk aan de kant gezet bij de middle school, omdat ze te hard reed. Gelukkig moet ik daar altijd overstappen op m'n tweede bus, dus er was niks aan de hand. Maar mijn buschauffeur is dus ontslagen waarschijnlijk. Dus de dagen hierna had ik een hele rare buschuffeur die ik de weg moest sturen en die een beetje rare opmerkingen maakte. Gelukkig is ook hij nu weg.

Ik heb mij opgegeven voor het cross country team. Dit is eigenlijk gewoon hardlopen, maar dan tegen anderen. Het is heel zwaar, maar het moet vast wel goed komen als ik ga oefenen. Aanstaande dinsdag heb ik mijn eerste wedstrijd, dus wens me maar alvast succes :P

Ook heb ik mijn eerste schoolfeest er al op zitten, namelijk homecoming! Op mijn school vieren ze het niet heel groot met jurken etc., maar ik heb wel een hele leuke avond gehad! :)

Vorig weekend heb ik walvissen gekeken wat heel erg gaaf was. (foto's staan op facebook) Gister heb ik met mijn hostmoeder en vrienden van haar een buitenrit gemaakt. Hier heb ik weer nieuwe mensen ontmoet, en ook een meisje van mijn leeftijd waar ik waarschijnlijk nog wel vaker mee ga afspreken! In de avond had ik een verjaardag van een Duits meisje die bij mij op school zit.

Vandaag heb ik naar mijn eerste rugby game gekeken, maar helaas had ons team verloren... Ik snapte ook echt niks van het spel, maar het was heel leuk een keer mee te maken en ik ga er waarschijnlijk nog wel meer zien in de tijd dat ik hier ben.

Er komen in de komende weken weer hele leuke dingen aan, dus mijn volgende blog zal niet heel lang meer duren.

xoxo Ilja

Reacties

Reacties

Papa

Leuk om te lezen. Alleen zeggen sommige dingen me niets. PÉ leadership? Leuk dat we vrijdagavond een tijdje hebben zitten te FaceTimen. X Papa

Tante 10

Hoi Ilja.
Als ik zo je verhaal lees, verveel je je niet. Leuk hoor dat je het daar naar je zin hebt.
Succes met je wedstrijd dinsdag...gaat je vast lukken!!!
Groetjes X

Eline

Wow gave dingenJe doet dat goed in cross country! Ik wens u veel succes voor de race!

Groeten en tot morgen!

Eline

Wija

Wat fijn om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt!!! Een druk programma hoor, maar superleuk ????!! Heel veel succes met je hardloopwedstrijd, kus ????

Wija

Ik had smileys gebruikt maar dat zijn allemaal vraagtekens geworden :-(

Sonja Kannegieter

Wat heb jij de tijd van je leven. Rinus en ik lezen de verhalen met veel plezier en kijken al weer uit naar de volgende. Geniet met volle tuigen. groetjes uit Birresborn.

P.S. Wij hebben in de buurt ook een zipline parcourse dus....

Jos karsten

Hoi Ilja,
Wat lekker om te lezen dat het goed gaat! Heel veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active