Ilja in Nova Scotia, Canada

Cross country, cheerleading en basketbal try-outs

Hoi iedereen,

Het is alweer een maand geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven, dus dat betekent dat ik alweer meer dan twee maanden in Canada ben.

5 okober ben ik met alle internationals naar Beauty and the Beast geweest in het 'Neptune Theatre' in Halifax. Het was echt super mooi gedaan! Ook ben ik 9 oktober naar een rugby game geweest, het was het damesteam van een universiteit en het was een hele leuke wedstrijd. Zaterdag 8 oktober gingen we onze grote pompoen uitsnijden en verfen voor de 'pumpkin regatta' die zondag plaatsvond. De pumpkin regatta is dat er allerlei mensen uit de community ook een pompoen verven en uitsnijden, om vervolgens ermee te gaan racen in het water. Zondag was dus de regatta, en eerst moesten we nog in de parade meelopen. Elke international had de vlag van hun eigen land bij zich wat echt heel erg leuk was. Het was echt een hele geslaagde dag!

Maandag 10 oktober was het Thanksgiving en dit hield dus in dat we Turkey dinner gingen eten. Tijdens Thanksgiving gaat het erom dat je dankbaar bent. Het was minder bijzonder dan ik het mij had voorgesteld, maar alsnog heel leuk om een keer meegemaakt te hebben natuurlijk. :)

Voor cross country moest ik 17 oktober naar de regionals toe. Ik had nog geen enkele andere wedstrijd meegelopen (de wedstrijd waar ik het in de vorige blog over had ben ik uiteindeljk niet heen geweest) en het was super zwaar! Ik moest namelijk 5 km lopen, en ik was dan ook 49e van de 50 meiden haha Toch ben ik wel blij dat ik het gedaan had. Hierna was het cross country seizoen voor mij dus ook over.

Donderdag 20 oktober was er een halloween movie night op school. We hebben twee films gekeken, namelijk Halloween town en de Conjuring. Het was heel gezellig, want er waren ook veel internationals. Ook ben ik naar mijn eerste icehockey game geweest en ik ben nog met m'n hostfamily naar de halloween store geweest om onze halloween outfits te kopen. De week erna hadden we namelijk een halloweenfeestje bij iemand thuis, en op 31 oktober was het Halloween. Ik ben met Sarah (een duitse international) en haar hostfamily wezen trick or treaten. Dit is dat je langs de deuren gaat om snoep op te halen, dus eigenlijk lijkt het redelijk veel op Sint Maarten. Alleen hier hoeven ze alleen maar trick or treat te zeggen in plaats van een heel liedje te zingen wat wij moeten. Lekker makkelijk dus :p

Ik heb ondertussen try-outs gedaan voor basketbal, wat ik heel leuk vond, maar helaas heb ik het team niet gehaald omdat iedereen het al heel lang deed. Ook heb ik gisteren try- outs gedaan voor cheerleading, en waarschijnlijk heeft iedereen het team gehaald, dus hier kijk ik heel erg naar uit.

Voor mijn leadership klas heb ik al vrijwilligerswerk gedaan bij een theatervereniging. Ik moest helpen met kasten schuren voor de kostuums en ik heb op een andere dag nog de vloer van het gebouw geverfd met vriendinnen. Het is namelijk een nieuw gebouw, dus alles moest nog in elkaar gezet worden. Het was heel erg leuk om te doen!

Ik heb het hier nog steeds heel erg naar mijn zin, en op school gaat het ook heel erg goed.

Ook wil ik nog even zeggen dat ik alle reacties die jullie achterlaten heel leuk vindt, dus bedankt daarvoor :)

xoxo Ilja

Reacties

Reacties

Trea

Alweer bijna 10 weken weg en weer van alles beleefd. We appen elke dag wel even en FaceTimen doen we ook af en toe. Fijn om te horen en lezen hoe je het naar je zin hebt. Dikke kus ???? Mama xxx

Papa

Leuk verhaal weer Ilja. Blij dat je een nieuwe oplader voor je macbook hebt, zodat je eindelijk je Blog weer kan schrijven. Rot katten ook ;-) Veel plezier nog, en spreek je snel weer. X

Natasja

Hoi Ilja, wat doe je het goed zeg allemaal en je valt duidelijk met je neus in de boter met al die feestdagen! Op naar kerst;)
Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal ????

Have fun!

Wija

Hoi Ilja, ruim twee maanden alweer! Dat gaat snel en volgens mij verveel je je geen minuut ;-). Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt daar. We wachten je volgende update weer af!
Dikke kus XxX

Sonja Kannegieter

Wat vliegt de tijd en wat heb je het naar je zin. Leuk om al die nieuwe dingen mee te maken. Een prachtig land Canada. Geniet met volle teugen en we kijken al weer uit naar je volgende blog. Ene dat crosscountry lijkt mij ook helemaal niets. groetjes uit de Eifel waar we al sneeuw hebben gehad. Jij hebt vast ook wel sneeuw.

Oma

Lieve Ilja, wija heeft jouw verhaal voorgelezen en ik wilde ook een berichtje plaatsen! Ik ben heel blij voor je dat je het naar je zin hebt. Ik hoop je snel eens te kunnen spreken via FaceTime! Een hele dikke kus oma

Chantal

Lief nichtje, zo te horen heb je het daar prima naar je zin.! 2 maanden alweer.....de tijd vliegt! Tot je volgende blog! Dikke kus x

Marcel Bogaarts

Beste Ilja, want fantastisch al die positieve verhalen van je te lezen. Blijf lekker genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active