Ilja in Nova Scotia, Canada

EINDELIJK WEER EEN NIEUWE BLOG! :D

Hi allemaal!

Hier ben ik eindelijk weer met een nieuwe blog! Volgens mij is het inmiddels alweer bijna 1.5 maand geleden sinds mijn vorige….

Ik ga nu ook om de maand een blog schrijven voor de organisatie in Nederland, dus die ga ik op mijn facebook delen als ze online staan J

De afgelopen maand heb ik weer leuke dingen gedaan waar ik nu natuurlijk over ga vertellen, logisch he? :’)

Ik heb try-outs gedaan voor het cheerleading team wat ik aan het begin heel erg leuk vond, maar hier ben ik alweer mee gestopt. Ik heb in ieder geval wel de ervaring gehad en ik weet nu hoe het is om te cheerleaden. Daar gaat het dan uiteindelijk ook om. :P Binnenkort ga ik beginnen met skiën en in de lente ga ik waarschijnlijk rugby proberen.

12 november had ik weer een uitje met alle internationals. We gingen naar de Mic Mac Mall in Dartmouth en ’s avonds gingen we naar een hockey game van de Mooseheads. Dit is het hockeyteam waar de meeste mensen in mijn regio voor zijn en ze zijn heel erg goed. Ze hadden deze wedstrijd dan ook gewonnen!

30 november had ik geen school en ben ik met een internationale vriendin (Eline) en met mijn host sister naar Halifax gegaan om de waterfront te bekijken die ik al aan het begin van mijn exchange year had gezien. Helaas was alles dicht vanwege de kou en was het helemaal niet zo indrukwekkend als dat ik het vond toen ik het de eerste keer zag. Hierna waren we weer naar het winkelcentrum gegaan om alvast wat kerstinkopen te doen voor mijn host family. Helaas ging Eline op zaterdag weer terug naar België, dus dit was de laatste keer dat we konden afspreken. L

Mijn pakketje uit Nederland was in de tussentijd ook aangekomen, en hier was ik zo blij mee! Bedankt Papa, Mama en Sven!! Hierdoor kon ik alsnog een beetje Sinterklaas vieren hier. Ik had op 5 december dan ook chocoladeletters en pepernoten aan mijn host family gegeven en ze waren er heel blij mee! De chocola uit Europa is namelijk 1000 keer beter haha (Mijn pakket uit Canada is ook een aantal dagen geleden aangekomen!)

Op 9 december had ik een kerstfeestje met alle internationals. We moesten iets te eten meenemen uit ons eigen land, dus er was heel veel nieuw eten om te proberen. Ik had boterkoek gebakken, wat misschien niet helemaal Nederlands is? Maar niemand kende het en ze vonden het heel lekker gelukkig J Ook moest iedereen een cadeautje meenemen waar we een spel mee gedaan hadden. Je moest namelijk een cadeau pakken, open maken en dan kon je beslissen of je jouw cadeau wou houden of van iemand anders wou stelen. Ik had uiteindelijk een sleutelhanger gewonnen :p .

Donderdag 15 december gingen we met internationals bowlen en uit eten, omdat er weer een student naar huis ging. Het was een hele ouderwetse bowlingbaan en de ballen waren heel erg klein. Ik was er niet zo goed in lol

Mijn host dad heeft me ook eindelijk geleerd hoe ik op de quad moet rijden. Hij had me namelijk gevraagd om sneeuw te schuiven, en het was super gaaf om te doen! Foto’s zal ik ook even toevoegen.

Op 17 december heb ik gelogeerd bij Maria (uit Spanje) en Tuoi (uit Duitsland).We hebben een film gekeken en we hebben een sneeuwpop gemaakt. Dit was Maria haar eerste sneeuwpop ooit, en we hadden dus ook best wel veel moeite haha Ik zal even wat nieuwe foto’s toevoegen zodat je hem kan bekijken. (onder het kopje foto’s kan je die dan bekijken)

Op dit moment heb ik vakantie, en over twee dagen is het al kerst!!! Ik kijk hier zooo erg naar uit!! Gisteravond heb ik nog even mijn laatste cadeaus gekocht, en ik ben heel erg benieuwd hoe het is om kerst hier te vieren J

Inmiddels zit ik hier ook alweer bijna 4 maanden, omg wat gaat de tijd snel! Ik ga mijn volgende blog proberen over een aantal weken te schrijven, zodat ik kan vertellen hoe kerst en oud en nieuw geweest waren!

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties op mijn blog! Super irritant, want ik kan er helaas niet echt op reageren, dus denk niet dat ik ze niet lees haha ;)

Xoxo Ilja

Reacties

Reacties

Trea

Hoi meid, Wat leuk dat je weer wat schrijft. Wij waren zojuist met elkaar aan het appen samen en ondertussen een blog schrijven? Haha, gekke meid! We kunnen aan je merken, dat je je draai aardig hebt gevonden daar in Canada. Ik hoop dat je een leuke kerst ????en oud en nieuw hebt. ???????? Hele dikke kus ???? Mamma

Eline

Hey Ilja,
Wat een toffe blog! Het ziet er allemaal kei leuk uit en ik vind het zo spijtig om het allemaal te moeten missen...
Ik mis u!!

Chantal

Lief nichtje, wat fijn om weer wat van je te lezen. Zo te horen bevalt het je prima daar! En 4 maanden alweer....wat gaat de tijd snel! Alvast hele fijne feestdagen! En we lezen weer wat van je in 2017!!! Dikke kus X

Wija

Hoi Ilja,
Superleuk om je verhalen weer op je blog te lezen! De tijd gaat zeker snel! En wat fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Hele fijne (witte) kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar!!! Op naar je volgende blog ;-)
Dikke kus

Papa

Leuk om weer iets over je belevenissen te lezen. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, dat geeft ons ook een relaxed gevoel. Dit pakken ze je niet meer af. Fijne kerst en gelukkig 2017 en veel plezier nog. X Papa

Rinus en Sonja Kannegieter

Hoi Ilja, Je hebt het daar ongelooflijk druk en vast naar je zin. Je maakt heel veel nieuwe dingen mee en dat ga je nooit meer vergeten. Ben benieuwd wat je te eten krijgt daar met kerst. Ik (sonja) heb eens de kerstdagen en oud en nieuw in Ierland doorgebracht en toen 2 weken kalkoen gegeten. Bij het ontbijt, lunch en diner. Daarna was ik een beetje klaar met de kalkoen. Wij eten dit jaar zelf gerookte zalm. Veel plezier daar en we kijken uit naar je volgende blog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active