Ilja in Nova Scotia, Canada

Kerst en Oud en Nieuw!

Hi allemaal,

Ik had beloofd snel weer een blog te schrijven, dus hier is ie dan :)

Woensdag 21 december was de laatste schooldag. We zouden in eerste instantie een half day krijgen, wat betekent dat je maar tot 12:15 naar school moet. Dit ging 'helaas' niet door, omdat we heel erg veel snow days gehad hadden in de weken ervoor. Er is hier inmiddels al zo veel sneeuw gevallen! Nu ik dit typ, zit ik ook alweer thuis vanwege een snow day, omdat er gisteren een sneeuwstorm was en er vanacht weer sneeuw gevallen is. Gisteren zijn we de hele ochtend bezig geweest met sneeuw schuiven, en dat is niet mijn favoriete hobby moet ik zeggen, haha Het is zo veel werk! Aan de andere kant is het wel weer bijzonder, aangezien er in Nederland nooit zo veel sneeuw zal vallen.

24 december, op Christmas eve, hebben we niet zo veel gedaan. We hebben een aantal kerstfilms gekeken en zijn redelijk laat naar bed gegaan. Ondertussen lagen er onder de kertsboom enorm veel cadeaus die we de volgende ochtend open gingen maken.

Om 06:30 werd ik alweer wakker gemaakt door mijn oudste host sister. Maar eigenlijk vond ik dit niet zo erg, want ik keek er heel erg naar uit om alle cadeaus open te maken :p Ik ben heel erg verwend! Ik heb heel veel badspullen gekregen, een yogamat, sieraden, etc. Gelukkig vond iedereen mijn gekochte cadeaus ook heel leuk, dus daar was ik blij mee. Hierna hebben we uitgebreid ons ontbijt gegeten.

'S avonds hebben we weer Turkey dinner gegeten, waar we de rest van de week nog van gegeten hebben omdat we super veel over hadden. Op 26 december is het niet zoals bij ons Tweede kerstdag, maar Boxing day. Op deze dag is er bijna in elke winkel een kerstuitverkoop. Wij zijn nergens heen gegaan, maar hebben weer kerstfilms gekeken wat ook heel gezellig was.

In de vakantie heb ik niet zo veel bijzonders gedaan. Ik heb voornamelijk veel uitgeslapen en netflix gekeken. Wel ben ik naar de bioscoop geweest met mijn host sister. Ik had namelijk een gift card voor de bios voor kerst gekregen. We zijn naar Moana geweest, en het was echt een hele leuke film :)

Op oudjaarsdag zijn we met een paardenkoets een rondje gaan rijden vlakbij Truro. Het was heel erg koud, maar het was super gezellig! Het was heel erg leuk de natuur een keer vanaf een paardenkoets te bekijken dan vanaf de snelweg :p In de avond kwamen er wat vrienden van mijn host family bij ons om oud en nieuw te vieren. Er was veel eten, en ik had nog een poging gedaan tot oliebollen en appelflappen bakken. Het was redelijk goed gelukt, maar volgend jaar doe ik het toch liever met een kant en klaar pak :')

Met nieuwjaarsdag kwamen er weer mensen hier om oud en nieuw te vieren. We hebben spelletjes gespeeld waar ik eigenlijk nog nooit van gehoord had. Maar ze waren heel erg leuk! We speelden Mexican Train wat een spel is met dominostenen. Je moet als eerste al jouw dominostenen kwijt zijn om te winnen. Ik zat in een team met mijn host mom en aan het begin waren we aan het winnen. Uiteindelijk zijn we als laatste geeindigd, hahaha Ook speelden we een spel met een groot rond houten bord. Je speelt met z'n vieren en iedereen heeft 6 stenen om te gooien. Het spel leek heel erg op curlen, en dit was echt heel erg leuk om te doen. Een kat vond het ook heel erg leuk, dus dat maakte het heel grappig en we hebben heel veel lol gehad.

Op maandag 2 december ben ik voor het eerst naar de skipiste gegaan. Ik heb namelijk een seizoenspas, dus het was wel tijd om een keer te gaan. Ik was heel erg bang aan het begin, maar ik kreeg veel hulp waardoor ik aan het einde van de dag 2 keer van de hoge piste af gegaan ben. Ik moet wel nog heel veel oefenen, want heel soepel gaat het nog niet, maar ik vind het wel heel leuk om te doen! Aanstaande woensdag hebben we weer met alle internationals een trip en gaan we met zijn allen naar de piste, dus daar heb ik veel zin in!

De eerste schoolweek was weer een chaos, want ik ben uiteindelijk maar twee dagen naar school geweest. De tweede dag van school was het weer gecanceld, omdat de wegen heel glad waren. Daarom zijn we weer naar de bios gegaan, dit keer naar Sing!, wat ook echt een hele leuke film is. Ik kan aanraden hier naartoe te gaan :)

Op donderdag ben ik thuis gebleven, omdat ik voor de tweede keer naar de dokter ben geweest. Ik had namelijk twee ooginfecties tegelijk, en die infectie was doorgetrokken naar mijn klieren. Ik moet nu dus antibiotica slikken en ik heb medicijnen gekregen om de zwelling van mijn gezicht te verminderen. Ik ben wel echt blij dat ik die medicijnen heb, want het gaat al zo veel beter! Mijn oog is bijna helemaal normaal en ik merk dat ik veel minder pijn heb.

Aanstaande woensdag heb ik een auditie voor een toneelstuk bij de toneelvereniging waar ik ook vrijwilligerswerk heb gedaan, Maar daar zal ik in mijn volgende blog meer over vertellen.

xoxo Ilja

Reacties

Reacties

Joanna

Chocolade nog steeds niet aangekomen? X JoannaBridge

Mama

Wat beleef je toch steeds van alles, en wat heb je veel plezier. Heel leuk om het te lezen. Ik was best ongerust, wat betreft je oog ed. Ik hier en jij zo ver weg, maar gelukkig gaat het een stuk beter met je. Heel veel succes met je auditie. Xxx mama

M. Bogaarts

Hoi Ilja,
Ik wens je toe dat je ook in het nieuwe zoveel nieuwe ervaringen op blijft doen met zoveel enthousiasme als de laatste tijd.
Geniet nog lekker!

Rosan.

Hoi,

Het klinkt allemaal weer geweldig. En eigenlijk mis ik Nova Scotia onwijs Haha.

Wat zou ik er graag willen wonen. Aan te raden?????

Heel veel plezier nog. Ik ben jaloers op al die sneeuw hoor Haha.

Groetjes Rosan.

Wija

Hoi Ilja, wat heerlijk weer om je enthousiaste verhalen te lezen! En wat fijn dat het weer beter gaat met je oog! Heel veel succes met het skiën en met je auditie! Dikke kus X

Natasja

Hoi Ilja,

Genieten hoor om jouw verhaaltjes te lezen. Bijzonder dat je dit allemaal mee mag maken. Geniet ervan, sterkte met je oog en succes met je auditie!

Chantal

Lief nichtje,
Heerlijk om je verhalen te lezen! Fijn om te lezen dat het beter gaat met je oog. Hopen dat het snel helemaal over is! Heel veel succes bij je auditie en snel weer bloggen hoor!
XOXO Goss.....ehhh Chantal ;)

Amanda

Heerlijk om zo te mogen meelezen over al jouw belevenissen! Geniet maar lekker en sterkte met je ogen!

Rinus en Sonja Kannegieter

Hoi Ilja, Wat gaat het toch snel en wat maak je veel mee. Dat sneeuwschuiven heb ik net ook gedaan en dat scheelt toch een ritje naar de sportschool hoor. Ik houd er wel van lekker buiten en mooie hopen maken. Doe voorzichtig met je oog en pas op voor je benen op de piste. Houd ons op de hoogte en nog heel veel plezier.
groetjes uit een wit Birresborn.

Papa

Hoi Meissie, wat leuk om je verhalen te lezen, los van het feit we via de Whatsapp al veel meekrijgen. Geniet nog van je geweldig verblijf in het mooie Canada. Blij dat je oog weer opknapt, en heel veel succes met je auditie. Dikke X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active