Ilja in Nova Scotia, Canada

Al 154 dagen hier...

Hoi allemaal,

In mijn vorige blog vertelde ik over een auditie voor een voorstelling waar ik aan mee ging doen. Deze had ik op 11 januari en voor mijn gevoel ging het wel goed. Ik moest een vreselijk nummer zingen (lol), we moesten een dans uit de voorstelling leren en opvoeren en daarnaast moest ik nog een klein stukje uit de voorstelling spelen. Een paar weken later hoorde ik dat ik erin zat! ik zit in het ensemble wat betekent dat ik moet zingen, dansen en het decor moet verplaatsen tijdens de voorstelling. Ik ben heel erg blij dat ik dit mag doen, want vanwege de 'staking' van de leraren was er niet zo veel te beleven na schooltijd. Mijn eerste 'rehearsal' heb ik volgend weekend al. :)

Zaterdag 14 januari ging ik met mijn coordinator en haar internationals (Non, Raphael en ik had nog een vriendin meegenomen, Jiline) naar Peggy's cove. Het was super koud, dus we zijn er echt 20 minuten gebleven omdat we echt aan het bevriezen waren. (foto's zijn weer te vinden op Facebook) 's Avonds gingen we naar Non zijn hockey game. Dit was echt heel erg gezellig en we hebben het team goed aangemoedigd :') Uiteindelijk zijn ze gelijk geëindigd.

De dag erna had ik een babyshower. Dit had ik nog nooit meegemaakt, dus het was best wel bijzonder! We hebben allemaal spelletjes gedaan, er was veel eten en we hebben natuurlijk met de baby foto's gemaakt.

Ook ben ik weer een aantal keer wezen skien. We hadden een trip met de internationals naar de piste, en ik ben 2 dagen achter elkaar met een vriendin heen geweest. Het gaat al steeds beter, en ik durf eindelijk de hele berg op, hahah Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik het zo leuk zou vinden. Ik hoop dat ik nog veel vaker heen kan!

Op 21 januari ben ik gaan schaatsen in Halifax. Het was heel raar weer op het ijs te staan, want ik had het al heel lang niet meer gedaan. We zijn helaas niet zo lang gebleven, want ik heb maar drie rondjes geschaatst. Dit kwam omdat het heel erg druk was en het aan het regenen was. Ik hoop dus dat ik weer een keer terug kan om de hele dag te schaatsen.

Maandag 23 januari was de laatste dag van het eerste semester, en dit betekent dat ik al op de helft van mijn schooljaar zit. Ik had maar 1 examen, namelijk law, en die was op donderdag. Ik had de rest van de week dus vrij. (Ja, ik ben hier heel vaak vrij, haha) Volgens mij ging het examen wel goed, maar ik heb mijn cijfer helaas nog niet terug. Omdat het eerste semester nu dus voorbij is, zijn er ook veel internationals weer terug naar huis gegaan. Ik ga ze heel erg missen, het is echt moeilijk om van mensen afscheid te nemen die je misschien wel nooit meer gaat zien :( Gelukkig weet ik dat een Duits meisje deze zomer naar Nederland komt, dus daar kan ik nog wel mee afspreken.

Afgelopen zaterdag ben ik naar een voorstelling geweest van het theater waar ik nu zelf ook aan mee ga doen. Ze voerden Grease op, en het was echt een hele goede voorstelling! Ik kijk echt heel erg uit naar het moment dat ik zelf in de volgende voorstelling zit :)

Dinsdag 31 januari begon het 2de semester. Mijn nieuwe vakken zijn: Sociologie, Food Studies, Canadian History en net zoals het vorige semester heb ik drama. Weer hele andere vakken dan dat je in Nederland hebt, wat echt heel erg leuk is! Het voelt voor mij echt helemaal niet als middelbare school, en ik zie er eigenlijk bijna nooit tegenop om naar school te gaan.

Gisteravond ben ik na school nog uit eten geweest om afscheid te nemen van een meisje die morgen naar huis gaat. Het was heel gezellig! Morgen is er weer een trip voor de internationals. We gaan curlen en de nieuwe internationals beter leren kennen :) Ik heb er veel zin in!

Maandag ga ik ook beginnen met een nieuwe sport, rugby! Maar daar vertel ik weer meer over in mijn volgende blog. :p

xoxo Iljaaa

Reacties

Reacties

Papa

Leuk om je vanmiddag weer gezien en gesproken te hebben via FaceTime. Veel leuke dingen maak je mee, en de Internationals in Duitsland en België kan je wmb altijd bezoeken. Regelen we gewoon als je weer thuis bent. Een hele dikke X van Papa.

Mama

Zoals je vandaag tijdens ons FaceTime momentje al zei, heb je je blog toch afgekregen. Leuk weer om te lezen. Veel succes met alle dingen die je nog gaat doen. Nog 5 mnd te gaan, maar je kan het. Op naar je volgende blog. Dikke kus xxx

Esther en Rene

Hoi Ilja,wat leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt Net je vader en moeder gesproken en ook veel over je avonturen gehoord.Geniet er nog van.Groetjes.

Willem Knuivers

Hoi Ilja,
Wat leuk om te lezen dat je hat daar in Canada zo naar je zin hebt....gaaf hoor dat je nu in een voorstelling mee gaat doen...Coverparty speelt ook regelmatig een nummer uit Grease....hahahaha....strakkies kun je dat met je vader samen doen....Jasper is helaas al weer weg uit Canada; zijn visum was verlopen , hij zit nu in Lapland en heeft het naar zijn zin. Ik vermoed dat je ondertussen al wel heel goed Engels spreekt...te gek, hoor zo'n jaar in het buitenland. Succes nog in je tweede semester en geniet ervan.....doei...
Groetsels, Willem

Rinus en Sonja Kannegieter

Hallo Ilja, Wat leuk weer om te lezen hoe het je het daar naar je zin hebt. We hebben ook niet het idee dat je op school veel gaat leren, met al die vrije tijd. Maar de ervaring die je opdoet in dat jaar dat je daar zit is misschien wel heel veel meer dan dat je op een Nederlandse school kan leren. Geniet er van en succes op de bühne. groetjes uit Birresborn.

Chris Baas

Hi Ilja, leuk om te lezen hoe het daar aan toe gaat daar in Canada. Tim denkt er ook over om het te gaan doen. Misschien kan je hem wat tips en tricks geven als je weer terug bent.. Heel veel plezier nog daar in het mooie Canada!

Zico

Wat leuk om je blog zo te lezen. Fijn om te zien dat je zulke leuke aan het doen bent. Geniet er nog van ;)

Chantal

Lief nichtje, altijd fijn om weer een blog van je te lezen! Je doet genoeg leuke dingen hoor ik. Ik hoop voor je dat je nog maar vaak mag gaan skiën!! En rugby......ben benieuwd! Xoxo

Sabine

Hi Ilja! Wat leuk om je blogs te lezen! Haha, ik wil je graag een keer zien in rugby outfit. Heel veel succes zaterdag met je rehearsal! Liefs, Sabine

Wija

Hoi Ilja, fijn om weer even een berichtje van je te lezen! Je hebt het er maar druk mee met alle leuke dingen die je meemaakt ;-) En al weer over de helft van de tijd die je daar zit. Heel veel plezier in het theater en met rugby!
Dikke kus X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active