Ilja in Nova Scotia, Canada

De eerste week!

Hoi iedereen,

Ik ben nu alweer meer dan een week in Canada en ik wilde graag vertellen wat er allemaal is gebeurd.

Zaterdag 3 september was het dan eindelijk zover, ik mocht eindelijk naar Canada! De vlucht is redelijk goed verlopen, er was vertraging met de vlucht vanuit Amsterdam en de koffers waren niet aangekomen in Halifax dus die werd de volgende dag bezorgd.

Toen ik op het vliegveld aankwam, dacht ik dat we eerst de koffers op moesten halen en dan pas de gastgezinnen tegen zouden komen. Dit was niet het geval, want de gastgezinnen stonden meteen op ons te wachten waar je de koffers op moet halen. Dit was wel een verassing.

Zondag ben ik gelijk met mijn host family een soort road trip gaan maken en zijn we naar Peggy’s cove gereden. Dit is een vuurtoren die op rotsen staat, foto’s zijn op facebook te vinden. Ik heb namelijk een album aangemaakt voor al mijn canada foto’s, dus als je die wilt bekijken, moet je even op facebook kijken.

Maandag zijn we met de ferry vanaf Dartmouth naar de Halifax waterfront gegaan. Hier waren allemaal souvenier winkeltjes en eettentjes. Ik heb een beavertail gegeten wat iets heel Canadees schijnt te zijn. Het is gewoon deeg en dan kan je zelf je toppings kiezen. Ik had er eentje met kaneelsuiker. Ook heb ik mijn eerste poutine gegeten.

Dinsdagavond had ik een rondleiding in de school en heb ik mijn vakken te horen gekregen. Het eerste semester heb ik physical education leadership, arts, drama en law. Heel moeilijk dus, mij niet heus haha En het tweede semester heb ik food preperation, english, canadian history en sociology.

Woensdag had ik mijn eerste schooldag en mijn eerste keer met de schoolbus. De school is heel erg leuk en de schoolbus vindt ik tot nu toe wat minder… Op de terugweg is hij helaas vaak laat, maar we moeten het er maar mee doen :)

Ik heb ook al tryouts gedaan voor het volleyball team, maar hier zit ik helaas niet in omdat er heel veel goede meiden waren en de internationals nog nooit gespeeld hadden. Toch was het een hele leuke ervaring en de meiden waren heel erg aardig.

xoxo Ilja

Reacties

Reacties

Papa

Leuk om te lezen Ilja. Temeer omdat je het naar je zin hebt. Dikke kus, Papa

Mama

Leuk om te lezen meis. Op naar je volgende blog! ????????????

Wija

Fijn om weer wat van je te horen vanuit Canada! En zo te lezen heb je het heel erg getroffen met je gastgezin!! Liefs en kus

René

Leuk om zo op afstand toch te lezen dat je het naar je zin hebt! Houden zo en geniet ervan

Marleen Knuivers

Wat fijn Ilja, dat je het naar je zin hebt. Geniet van je tijd daar, we blijven je blogs volgen Dx

Amanda

Leuk om te lezen dat de eerste week goed verlopen is! Veel plezier!!

Sonja en Rinus Kannegieter

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. En die bus gaat ook wel wennen hoor. Altijd beter dan op de fiets naar school toch! We zijn heel nieuwsgierig naar je verdere belevenissen daar. groet uit Birresborn.

Franca manege nibbixwoud

Wat leuk voor je zeker een spannende tijd geniete van groetjes Franca

Rosan Wenker

Hoi Ilja,

Mijn vader is met jouw moeder aan het fruitplukken en ze hebben het over ons Nova Scotia avontuur gehad. Ik ben hier vorig jaar geweest, heb er 2 weken een reis gemaakt met de auto.
Ik vind het het prachtig en zou graag weer heen gaan. Ik kan op fb je foto's niet zien maar misschien wil je mijne zien? www.rosanwenkerfotografie.nl.
Heel veel plezier op dit mooie eiland.

Groetjes Rosan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active