Ilja in Nova Scotia, Canada

March break, mijn eerste rugby wedstrijd en 18e verjaardag

Hoi allemaal,

Ik vond dat het wel weer tijd was voor een nieuwe blog, dus bij deze.

In mijn March break heb ik vooral uitgerust en dus lekker niks gedaan. Wel had ik met twee Nederlandse meisjes die ook in Nova Scotia zitten afgesproken. We hebben de stad bekeken waar 1 van de meisjes woont en we hebben sushi gegeten. Het was super gezellig en heel fijn om weer even Nederlands te praten. Ook ben ik naar de film geweest met twee internationale vriendinnen van school. We zijn naar Beauty and the Beast geweest, en het is echt een aanrader! Hij was heel erg leuk :)

In de week na mijn break heb ik nog 2 sneeuwdagen gehad. Ik had dit echt niet verwacht, want het was natuurlijk eind maart en normaal wordt het in Nederland dan wat beter weer. Ik was dus best wel teleurgesteld, want na zoveel sneeuw te hebben gezien, ben je er echt wel klaar mee, haha. Gelukkig begint het nu iets 'warmer' te worden.

Ik ben op 24 maart nog met een vriendin naar een toneelvoorstelling geweest. Ook deze voorstelling was van de organisatie waar ik nu bij zit. Ik heb nog elke zaterdag rehearsal en het word steeds leuker! Onze eerste voorstelling is al op 1 juni, en ik heb er heel veel zin in.

Het ski-seizoen is nu helaas ook voorbij. Ik heb echt heel veel plezier gehad met skiën en ben erg blij dat ik hier de kans had om het voor het eerst te kunnen proberen. Hopelijk kan ik dit in de toekomst nog een keer doen, want dat zou heel leuk zijn :)

Met rugby zijn we nu begonnen met apart te trainen van het A team. Dit is zo veel leuker, want nu kan je echt je eigen team beter leren kennen en op jouw niveau trainen. Ik heb nog steeds elke maandag en woensdag practice, en we hebben vanaf volgende week bijna elke dinsdag en donderdag een wedstrijd. We hadden in het eerste weekend van april een tournament. We moesten 3 games spelen, en helaas hebben we alles verloren. Ook hebben we onze eerste wedstrijd van het seizoen verloren, maar dat maakt ons team nu nog niet uit. De reden dat wij nog alles verliezen is, omdat ons team uit allemaal nieuwe mensen bestaat. Niemand weet nog hoe het werkt, en (bijna) alle andere teams hebben spelers die al een eerder seizoen hebben gespeeld. Ook is mijn school de enige school met 2 teams, wat betekent dat iedereen op dit moment nog veel beter is. Waarom wij de enige school zijn met 2 teams, weet ik eigenlijk niet... Alsnog is een wedstrijd spelen echt heel erg leuk!!

Vorige week vrijdag was mijn verjaardag en ben ik eindelijk 18 geworden. Ik had alle internationals uitgenodigd om te gaan eten in een restaurant vlakbij de school. Hier waren we vaker met wat mensen geweest, en het eten is super lekker. Ze verkopen voornamelijk hamburgers en milkshakes. Uiteindelijk waren er 32 mensen gekomen, wat ik echt niet had verwacht. Het was super gezellig, en ik ben blij dat ik nog iets heb gedaan met mijn verjaardag! Het is namelijk best wel raar om je verjaardag te vieren zonder je familie en niet op de manier die je gewend bent. Hier nodigen ze namelijk niet de hele familie en vrienden uit om in een kring te kletsen en taart te eten. In ieder geval mijn familie hier doet dat niet :p (Ik weet niet of dat overal zo is) Mijn host family had een hele grote taart voor mij gekocht, wat ik echt heel erg leuk vond. Die hebben we met iedereen die er was opgegeten :)

Gisteren had ik met rugby een teamfeestje. We hebben pizza gegeten, rugby wedstrijden gekeken, een rugby film gekeken, en iedereen moest een talent meenemen. Ik heb gezongen met een ander meisje van de internationals. Het was heel erg leuk om weer een keer 'op te treden'. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad.

Ook is het dit weekend natuurlijk pasen. Wij gaan maandag ons paasdiner doen, en ik en mijn hostzus hebben vanochtend nog een 'easter basket' gekregen met chocola en leuke paassnoepjes :) Ik ben nog steeds heel erg blij met mijn hostfamilie, ik voel mij hier nog steeds heel erg thuis!

Mijn blog is deze keer weer iets langer dan verwacht, en hopelijk interessant om te lezen. Inmiddels heb ik hier nog maar 79 dagen over van de 304 dagen dat ik hier totaal zit. De tijd gaat zo snel, en ik heb ook echt wel zin om naar huis te gaan. Maar het liefst zou ik hier nog veel langer blijven :(

Tot de volgende blog!

xoxo Ilja

Reacties

Reacties

Mama

Idd een lang blog dit keer. Wat heb je weer veel beleefd en heb je het er naar je zin. En blij dat je verjaardag toch nog gevierd hebt. Wat lees ik nou? Je wilt wel langer blijven. Neeeee, kom maar naar huis! Xxx mama

Rinus en Sonja Kannegieter

We kunnen het ons heel goed voorstellen dat je wat langer wil blijven. Wie weet even naar huis om gedag te zeggen en naar het nieuwe huis te kijken van je ouders en broer en dan weer terug voor nog een jaar. Kan je meteen wat beter rugby leren spelen en weer een winter op de skietjes. Leuk om je verhalen te lezen en dat je het zo naar je zin hebt. Geniet van het laatste stukje en je ouders en broer zullen wel heel blij zijn als je weer terug bent.

Suuuuzzzzz

De tijd gaat zoooooo snel, can't wait to hug you <3

Papa

De reactie van Rinus en Sonja moet je maar snel vergeten. ;-) Ik vind het een onwijze prestatie dat je het al zo lang volhoudt, en ben gelukkig met het feit je het zo naar je zin hebt. De 10 maanden maak je nu wel vol. Kom maar lekker, begin Juli, naar huis. We gaan al langere tijd niet meer met de zomer op een lange vakantie. Ter compensatie wil ik hiervoor in de winter voortaan wel een weekje naar een ski-oord. Leer je ons de ski beginselen maar. Tot snel, en dikke kus van Papa.

Wija

Hoi Ilja, Je hebt weer een hoop te vertellen! Altijd weer leuk om te lezen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is daar straks weg te gaan maar je zult ook wel weer heel blij zijn om naar huis te gaan.
Oma heeft me gevraagd je ook van haar de groetjes te doen.
Dikke kus oma en wija

Esther en René

Hallo Ilja, leuk om weer wat te lezen van je.Als eerste nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Wel een beetje laat????. Gelukkig hebben ze het daar ook Gezellig voor je gemaakt.De tijd gaat snel en het aftellen is begonnen.Wel moeilijk inderdaad straks afscheid te nemen.Maar wel een prachtige ervaring rijker.? Nou Ilja geniet er nog van.. Groetjes van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active